واحد شمارش کانتینر T.E.U

واحد شمارش کانتینر T.E.U ⭐️ واحد اندازه گیری کانتینر 
  • شنبه, 13 خرداد 1402
  • مدیر سایت
  • 0

واحد شمارش کانتینر T.E.U

TEU چیست و در کانتینر چه مفهومی دارد؟
TEU یک کلمه اسپانیی به معنی همه چیز در یکی (برگرفته از All in One) می باشد.
اصطلاحی رایج است، که در سیستم های کشتی رانی کاربرد داشته و به صورت مخفف است، معادل TWENTY FOOT EQUIVALENT UNIT می باشد. این اصطلاح به عنوان یونیت واحد در حمل و نقل دریایی و کانتینر مصطلح بوده است.
معیار احتساب کانتینر، اعم از ۲۰ یا ۴۰ فوت. در این شیوه‌ی محاسبه، براساس و معیار کانتینر ۲۰ فوت، محاسبه انجام می‌شود. به‌عنوان مثال، یک کانتینر ۴۰ فوت، برابر 2TEU ×  محاسبه می‌شود.

 

واحد شمارش کانتینر


بر اساس تعاریف موجود در دیکشنری کمبریج و واژه‌نامه‌ی حمل‌ و نقل، TEU مخفف Twenty-foot Equivalent Unit یا (واحد معادل بیست فوت) می‌باشد. TEUواحد شمارش کانتینر است. کانتینر ابعاد و اندازه‌های مختلفی دارد که بر مبنای فوت مشخص می‌شود.
عرض و ارتفاع استاندارد و عادی در کانتینرها 8 فوت در 8 فوت می‌باشد. ارتفاع بیش از 8 فوت هم با توجه به کاربرد آن موجود است.
طول کانتینرها 10-20-30-40 فوت می‌باشد و البته کانتینرهای بزرگ‌تر هم وجود دارند.
انواع کانتینرهای دریایی هم می‌تواند شامل روباز یا open top، پهلو باز یا open side، رو و پهلو بازیا flat rack، تهویه‌ای، حرارتی، مخزنی و… باشد.
TEU یا واحد معادل بیست فوتی واحد اندازه گیری دقیقی است که برای تعیین ظرفیت بار برای کشتی های کانتینری و پایانه ها استفاده می شود.
این اندازه گیری از ابعاد یک کانتینر حمل و نقل استاندارد 20 فوتی گرفته شده است. از آنجا که کانتینرهای استاندارد می توانند 20 یا 40 فوت طول داشته باشند، ظرفیت یک کشتی کانتینری می تواند به نسبت دو اندازه بستگی داشته باشد.
به منظور جلوگیری از سردرگمی و استاندارد کردن ظرفیت کشتی، تعداد کانتینرهایی که یک کشتی می‌تواند بار کند به تعدادی کانتینر 20 فوتی ترجمه می‌شود و این اندازه‌گیری به عنوان TEU شناخته می‌شود. مثلاً یک کانتیر چهل فوتی میشود دو TEU است.مزیتی که این سیستم دارد برای زمانی است که از سیستم مکانیزه و هوشمند چینش کانتینر در کشتی‌ها استفاده می‌کنیم .

از آنجا که TEU یک واحد غیرمستقیم است، نمی‌تواند دقیقاً به واحدهای دیگر تبدیل شود. واحد مربوط به معادل چهل فوت، با این حال، به عنوان دو TEU تعریف شده‌است.

 

واحد شمارش کانتینر TEU

 

در حالی که TEU خود یک اندازه‌گیری از حجم نیست، می‌توان نتیجه‌گیری کرد در مورد حداکثر وزنی که TEU می‌تواند حمل کند، حداکثر جرم ناخالص برای ۲۰ فوت (۶٫۱ متر) ظرفیت حمل بار ۲۴٬۰۰۰ کیلوگرم (۵۳٬۰۰۰ پوند)[۷] با کم کردن وزن خود کانتینر حداکثر مقدار محموله در هر TEU به حدود ۲۱٬۶۰۰ کیلوگرم (۴۷٬۶۰۰ پوند) کاهش می‌یابد ۲۱٬۶۰۰ کیلوگرم (۴۷٬۶۰۰ پوند) می‌باشد.

TEU به معنای همه چیز در یکی است. در واقع  TEU یک کلمه اسپانیی به معنی همه چیز در یکی (برگرفته از All in One) می باشد.

در نگاه کلی:

واحد شمارش کانتینر   TWENTY FEET EQUIVALENT UNIT)    T.E.U)
T.E.U = کانتینر 20 فوت 

2T.E.U =معادل یک کاتینر 40 فوت   یا 2 تا کانتینر 20 فوت 

3T.E.U=معادل 3 عدد کانتینر  20 فوت  یا یک عدد کانتینر 20 فوت و یک عدد کاتینر 40 فوت

نظرات (0)

  • اولین نفری باشید که نظر میدهید!

نظر خود را بنویسید